Šta je refleks opuštanja?

Kada dojite Vašu bebu, Vaše telo oslobađa hormone koji Vaše mleko vode ka otvorima iza Vaših bradavica. Ovo otpuštanje naziva se refleks opuštanja. Ovaj refleks događa se svaki put kada dojite i znači da je Vaše mleko spremno da poteče napolje.

Koliko dugo traje?

Refleks otpuštanja je prirodna “automatska ” akcija. Može potrajati nekoliko minuta kada prvi put počnete da dojite, ali kako nastavljate postaće više efikasan i trebaće mu samo nekoliko sekundi da se manifestuje.

Nekada ovaj refleks može da se desi kao odgovor na plač Vašeg deteta. Za neke žene, i plač drugih beba mogu uzrokovati otpuštanje.

Kakav je osećaj?

Osetićete neke ili sve od sledećih doživljaja kada se refleks otpuštanja desi:

  • Nekoliko sekudni ili minuta nakon početka dojenja možete osetiti slabo golicanje ili blag osećaj trnjenja, koji počinje ispod Vaše ruke i nastavlja se sve do dojke.
  • Prskanje ili curenje mleka iz druge dojke
  • Grčevi u Vašoj materici i ranim danima nakon porođaja. Hormon koji reguliše tok mleka (oksitocin) takođe izaziva grčeve u materici. Dojenje je deo procesa koji pomaže Vašoj materici da povrati prethodne dimenzije.

Kako mogu da simuliram refleks otpuštanja?

Da podstaknete proces otpuštanja mleka, probajte sledeće savete:
  • Dojite u mirnom okruženju gde nećete biti uznemiravani.
  • Pripremajte se za dojenje laganim masiranjem Vaših grudi. Masaža grudi pomaže stimulaciju refleksa otpuštanja i pomoći ce sprečavanju zapušavanja mlečnih otvora sto može dovesti do ozbiljnijih problema. Perite Vaše ruke i koristite suprotnu ruku u odnosu na stranu tela gde Vam se dojka od interesa nalazi. Počnite sa masažom pazuha, a onda nastavite preko i niz dojku.
  • Ako imate probleme prilikom izazivanja refleksa otpuštanja, pokusajte da se nagnete naperd I dozvolite da Vam grudi budu slobodne u vazduhu tako da možete osetiti njihovu punu tezinu. A onda ljujate lagano sa strane na stranu.
  • Mazite Vasu bebu. Efekat dodira koze podstice lucenje oksitocina koji je u stvari hormon koji pokrece otpustanje.
  • Postarajte se da Vam je udobno i da je Vaša beba pravilno pozicionirana kako bi se osigurao dobar hvat
  • Neka Vam uvek u blizini bude čaša vode – od dojenja možete ožedneti!
  • Posmatrajte Vašu bebu dok dojite. Ovo stimuliše lučenje oksitocina I jača vezu između Vas i deteta.
  • Nosite udobnu odeću i brushalter koji Vam odgovara
  • Nemojte se stresirati u vezi sa dojenjem – stres može inhibirati Vaš refleks otpuštanja, zato pokušajte da se opustite kada dojite i zapamtite da je proizvodnja i davanje mleka prirodna funkcija Vašeg tela.

Ako nastavite da imate probleme sa refleksom otpuštanja ne oklevajte da pitate Vašeg ginekologa ili babicu za savet.